Friday, January 4, 2008

att det e som alldeles vanligt

Kombon är kär i en annan kombo vars ex e på besök och nu i den andra kombons säng. Kombon är ofta vemodig det är svårt att se skillnad på vad som e vad jag bjuder på den sista skvätten rött och på samtal som får oss att skratta och sedan samtal om alla vackra brudar och hon säger allt e ok hon e ju relationsanarkist vad kan det vara annat än ok. Hon sover iaf inte vägg i vägg med dom andra brudarna, tänker jag som inte e anarkist på något plan trots flera försök. Så börjar långsamt vårvintern efter julhelgen då vi nästan körde på en ren så att det kändes långt in i stockholmsmärgen och jag äntligen blev frisk från all utmattning. Vårvinter är vackra, vemodiga kombos är förväntansfullt cykla genom rykande snö är pirrande mail från Kvinnan och alldeles egna fria vaknätter följda av outhärdligt ensamma för tidiga mornar. Just som vårvintrar brukar vara önskar jag mig även denna.

No comments: